Ce am citit în octombrie şi ce vreau să citesc în noiembrie

wpid-img_20141101_120206.jpg

Octombrie a fost o lună relativ bună pentru lectură. În fine se putea şi mai mult de atât însă aşa cum se întâmplă mai mereu au apărut alte lucruri de rezolvat şi uite aşa timpul meu pentru lectură s-a redus.
Am reuşit totuşi să citesc cinci cărţi. Mai jos am să vă vorbesc câte puţin despre fiecare în parte.


Prima carte terminată, dacă nu mă înşel chiar pe 1 octombrie a fost “Dragoste şi prietenie”(Love and Friendship) de Jane Austen. Carte apărută la editura Allfa în Colectia ”Iubiri de altădată”.
Aceasta face parte din colecţia Juvenilla a autoarei. A fost o lectură placută, amuzantă, însă nu o recomand decât fanilor lui Austen. Este mai mult decât evident că aparţine unui autor aflat la primele încercări literare,încă în formare.
În situaţia în care nu aţi citit încă nimic de Jane Austen, nu vă recomand această scurtă colecţie de povestiri. Începeţi cu “Mândrie şi prejudecată” sau “Raţiune şi simţire”, cărţile de succes ale autoarei.
Am acordat trei steluţe pe Goodreads acestei colecţii de povestiri.


Apoi am citit “ Cioburi de stele” (These Broken Stars) de Amie Kaufman şi Megan Spooner. Cartea a apărut recent la editura Trei în colecţia “Young Fiction Connection”.
Aceasta este un roman S.F. mai uşor, cu ceva elemente romance, pentru adolescenţi după cum este menţionat pe copertă, mai precis pentru categoria +14 ani.
A fost o lectură placută, relaxantă. Cartea este narată din perspectiva celor două personaje principale, Lilac LaRoux – fiica celui mai important om din univers şi Tarver Merendsen – un tânăr de numai 18 ani ce s-a facut deja remarcat pe câmpul de luptă devenind un erou de război.
Cei doi (singurii supravieţuitori) sunt aruncaţi pe o planetă pustie în urma unui catastrofic accident. Aşa cum vă aşteptati de aici începe aventura lor. Pe de o parte lupta pentru supravieţuire într-o lume stranie plină de pericole ascunse, iar pe de alta un joc al nervilor între două personalităţi complet diferite ce trebuie să-şi găsească un numitor comun pentru a merge mai departe.
Am constatat cu plăcere că înca se mai pot scrie poveşti originale în literatura pentru adolescenţi şi de aceea i-am acordat cinci steluţe.


Cea de-a treia carte citită în luna octombrie a fost “Mesaj de departe” (Message in a Bottle) de Nicholas Sparks. Cartea a aparut la editura Rao. Ediţia care o am eu este cred că a doua, aparută în 2013 şi sincer îmi place foarte mult cum arată. Din păcate cred că este singurul lucru plăcut la această carte.
”Mesaj de departe” a fost dezamăgirea lunii. De multă vreme nu am mai citit o carte care să mă enerveze sub toate aspectele posibile. Începând cu povestea de bază, extrem de siropoasă, exagerat de romantică (dacă este posibil aşa ceva) şi terminând cu personajele care sunt lipsite de consistenţă. Totul m-a enervat…
Nicholas Sparks a scris şi cărţi bune, cu mesaj.Vă recomand “Ultimul cantec” sau “O plimbare de neuitat”, însă nu şi aceasta.
Nu înţeleg de ce autorii scriu cărţi asemănătoare între ele. Dacă eşti în pană de inspiraţie aşteapă să-ţi vină o ideea nouă, nu relua povestea de succes cu câteva modificari minore doar din dorinţa de a scrie încă o carte. Devine evident, totuşi cititorii işi vor da seama. Puţin respect pentru inteligenţa publicului…
I-am dat două stele acestei carţi.


După aceea am trecut la alt roman de dragoste, de data aceasta una istorică – “ O soţie potrivită pentru un marchiz” (A rogue by Any Other Name) primul volum din seria “The Rules of Scoundrels” de Sarah MacLean. Cartea a aparut la editura Alma (Litera) în colecţia “Iubiri de poveste” ce apare la chioşcul de ziare sâmbăta.
Prea multe nu sunt de zis despre cartea asta. O poveste de dragoste destul de bine scrisă pentru genul acesta de literatură. Din ce am observat a şi fost distinsă cu premiul RITA în 2013 ( RITA este un fel de Oscar pentru literatura romantică).
I-am dat cinci stele pentru că este o carte bună pentru categoria ei.


Ultima carte terminată în luna octombrie a fost “Grave Witch”, volumul unu din seria “Alex Craft” de Kalayna Price. Am luat cartea de pe Book Depository şi am crezut că merg la sigur cu ea pentru că îmi plac romanele urban fantasy.
M-am înşelat, nu m-a prins povestea. Nu spun că nu este o carte interesantă. Este, dar nu şi pentru mine. Poate pentru că aveam alte aşteptari, poate pentru că nu m-a prins în cea mai buna perioadă a mea…Nu stiu. Pur şi simplu nu m-a prins.
Daca vă plac romanele lui Laurel K.Hamillton atunci “Alex Craft” poate că este lectura potrivită pentru voi… Nu ştiu nu pot s-o recomand…
În fine eu i-am dat trei stele, dar acestea reprezint ă opina mea cu privire la această carte, nicidecum valoarea ei.

wpid-img_20141101_120357.jpg
“Grave Witch” m-a bagat într-o stare nasoală aşa că nu am mai reuşit să termin nimic. Am început mai multe cărţi şi sper ca măcar o parte din ele să le termin în luna noiembrie.
În momentul de faţă citesc “Delirium” de Lauren Oliver, “O iubită potrivită pentu un conte”- volumul doi din seria “The Rules of Scoundrels” de Sarah MacLean , “Grădina Uitată” de Kate Morton şi pe kindle am începută o carte de Heather Killough Walden – “Avenger’s Angel”.
Urmăresc să le termin pe acestea în luna noiembrie. În plus în mod sigur am să citesc “Endgame Jocul final: Convocarea” de James Fray pentru campania de promovare a cărţii în România. Dacă voi avea timp posibil să mai citesc şi altceva dar nu ştiu.

4 thoughts on “Ce am citit în octombrie şi ce vreau să citesc în noiembrie

  1. Am citit si eu „O sotie potrivita pentru un marchiz” si mi-a placut mult. Mai ales ca sunt o mare fana a cartilor romantice. Sper sa fac rost si de celelalte volume ale seriei.🙂

Lasă un răspuns

