Tronul de Cleştar de Sarah J.Maas recenzie

Traducerea: Cristina Barbu
Editura: Rao
Format: 13X21 cm; cartonată cu supracopertă; 507 pagini
Gen: Y.A. high fantasy

tumblr_m3vfsfuETf1qb6wnb
Sinopsis:

În întunecatele şi mizerabilele ocne din Endovier o fată de optsprezece ani îşi ispăşeşte o condamnare pe viaţă. Ea este o asasină, cea mai bună din breasla ei, dar a făcut o greşeală fatală. S-a lăsat prinsă. Tânărul căpitan Westfall îi oferă o ieşire: libertatea în schimbul unui uriaş sacrificiu. Celaena trebuie să-l reprezinte pe prinţ într-o competiţie până la moarte – luptând cu cei mai talentaţi hoţi şi asasini ai ţării. Indiferent dacă rămâne în viaţă sau moare, Celaena va fi liberă. Indiferent dacă câştigă sau pierde, ea îşi va descoperi adevăratul destin. Dar va putea să se înmoaie inima ei de asasin?

got-game-of-thrones-31039715-500-281

Impresii personale:
Am terminat de citit cartea asta în februarie dar am ezitat să-i scriu o recenzie pentru că eu nu am fost plăcut impresionată de aceasă lectură. În ciuda recenziilor favorabile şi a recomandărilor, la mine nu a funcţionat.
Am să vă spun ce anume m-a deranjat, dar şi ce mi-a placut. O să încep cu lucrurile deranjante pentru ca sunt destule din păcate.
În primul rând am fost indusă în eroare de prezentarea facuta pe spatele cărţii.
Nu există o competiţie mortală. Pe parcurs aflăm că cei eliminaţi din concurs se întorc în locurile de unde au fost aduşi, nicidecum nu sunt executaţi. Aspectul acesta nu m-a deranjat foarte tare ( pe Goodreads descrierea sună cu totul altfel) aşa că să zicem că a fost doar o strategie de marketing din partea editurii – sună bine „ o competiţie până la moarte” – o chestie de interpretare…
Cel mai tare însă m-a deranjat personajul principal. Nu am reuşit să mă ataşez de aceasta. Sincer nimic din comportamentul ei nu m-a convins că este un asasin şi încă cel mai bun din breasla sa.
Nu am văzut decât o domnişoara obsedata de felul în care arata ea şi cei din jur, de moda, frivola şi care în cea mai mare parte a timpului este interesata de flirturi. Nu m-a atras nimic în mod placut la aceasta şi nu am reusit să mă ataşez de ea.
De altfel nici un personaj nu mi s-a parut suficient de bine conturat. Toţi sunt extrem de atragatori şi cam atat.
Din nefericire nu am putut să mă implic în acţiunea cărtii, nu m-a surprins nimic, totul a fost extrem de plat, chiar plictisitor. Nimic nu m-a făcut să simt ceva, nimeni nu mi-a transmis vreo emotie. Pur şi simplu nu mi-a păsat dacă cineva moare sau trăieşte, nu am simtit suferinţa Celaena. Totuşi şi-a petrecut un an într-o închisoare înfricoşătoare şi a trecut prin multe evenimente traumatizante înainte de a ajunge în temniţa, dar nu, ea este senina ca o zi de vară… Nimic nu a afectat-o…
Sper ca în viitoarele volume să descopăr o altă Celaena, pentru că aceasta nu mi-a plăcut.
Îmi pare sincer rău pentru că povestea porneşte de la o premisă interesantă şi sper ca pe viitor, pentru că este vorba despre o serie cu nu mai puţin de şase volume, să devină interesantă. Am auzit că volumul urmator este mult mai bun. Sper că aşa va fi…
Nu voi renunţa la această serie. Îi voi mai da o şansă pentru că mi s-a părut o poveste  ce promite mult. Sper ca pe viitor să primesc mai multe detalii despre personajele principale încât să le pot înţelege şi eventual să mă pot ataşa de acestea.

tumblr_mese7huQlF1r5mlido1_500

9 thoughts on “Tronul de Cleştar de Sarah J.Maas recenzie

1. Am auzit si eu multe pareri favorabile despre aceasta carte si chiar ma intreb daca imi va placea sau nu…E bine de stiut faptul ca sinopsisul este un pic diferit de subiectul cartii…:)

2. Intotdeauna cand nu-mi place un volum ma tem ca sunt singura care are acele opinii si citind parerile tale mi-am dat seama ca lucrurile care te-au deranjat pe tine sunt exact cele pe care le-as observa si eu daca as citi Tronul de Clestar. Sunt genul care tine minte detaliile peste care multe persoane trec cu usurinta sau fara sa le bage de seama si cred ca acest lucru se datoreaza numarului destul de mare de carti pe care le-am citit. In ultimul an am citit cateva volume carora mi s-a parut mult si ca le-am dat un punct. Cred ca pe masura ce citim mai mult gusturile ni se schimba si devine tot mai dificil sa nu ne lasam deranjate de neconcordante de genul celor mentionate de tine in recenzie.
    Nu ca mi-as dori ca eroina sa ramana traumatizata pe vecie de evenimentele prin care a trecut, dar o doza de realism e necesara daca-ti doresti ca cititorul sa se identifice cu personajul tau. Tin minte cand am citit Febra Neaga ca si eroina de acolo era cam frivola. Eu, daca eram in situatia ei, nu stiu daca mai observam cu ce ma imbrac, daramite daca mi se asorteaza culoarea ojei cu hainele si cu atat mai putin nu as fi purtat haine colorate la nici o luna dupa ce mi-am ingropat ruda pe care vreau sa o razbun. Cred ca autoarea trebuia sa tina mai mult cont de faptul ca incerca sa o faca pe eroina sa para devastata de pierderea surorii ei cand scria detalii absurde de genul acesta.
    Citind recenzia ta nu am putut sa nu ma gandesc ca eu nu mi-as inchiupui un asasin asa cum o descri tu pe eroina. Eu m-as astepta la o persoana matura, responsabila, intunecata, periculoasa si misterioasa, nu la o dominita care ma duce mai mult cu gandul la o printesica superficiala, fara nicio grija pe lume. Pacat ca autoarea nu a creat un personaj mai interesant.
    Acum ma tem putin sa citesc Tronul de Clestar. Chiar nu as vrea sa fiu inca un titlu in plus pe lista volumelor care m-au dezamagit.

• Poate ca tie o sa-ti placa, cred ca merita sa-i dai o sansa. Stiu, cu timpul devenim mult mai atenti la ceea ce citim si sunt anumite lucruri care ne sar in ochi si ne deranjaza. Per ansamblu cartea asta ar putea fi foarte interesanta daca as putea trece peste superficialitatea personajului principal. Sper ca in viitoarele carti sa se maturizeze…

• Sper sa fie plina de actiune pentru ca daca am pe ce ma concentra reusesc sa trec mai usor peste ce ma deranjeaza. In cazul Febrei Negre mi-a fost mai usor sa nu ma gandesc la superficialitatea eroinei pentru ca aproape tot timpul se intampla cate ceva.
        In ultimul an foarte rar am mai dat 4 sau 5 puncte unui volum.
        Norocul meu a fost ca am descoperit-o pe Kristen Ashley, care umple cu atat de multa actiune si detalii volumele incat nu prea mai apuci sa observi altceva. In plus eroinele ei (nu garantez pentru toate, dar am o lista cu cele care mi-au placut ^_^ ) se comporta suficient de normal incat sa pot trece repede peste momentele enervante.
        De eroinele tstl sunt muuuult prea satula si mi-am pierdut orice urma de rabdare cu ele.
        In plus sunt subiecte pe care nu le pot suporta ca inselatul, abuzul sexual, abuzul de orice fel asupra copiilor, mutilarile. Inainte nu eram atat de sensibila, dar acum nu prea mai rezist fara sa incep sa plang.

• Cartea are actiune dar parca si acolo a lipsit ceva. Cum am spus nu am reusit sa ma implic in povestea asta…
        Si eu am devenit mult mai sensibila in ultima perioada si imi este greu sa citesc carti cu multa violenta sau abuzuri. In general evit romanele horror.

3. Oh, de cand ai pomenit prima data ca nu ti-a placut cartea asta asteptam recenzia🙂 De fapt, speram sa o faci, pentru ca imi amintesc ca spuneai ca nu ai prea vrea, tocmai din cauza ca nu ti-a placut romanul.

Eu sunt din categoria celor care gasesc scuze si explicatii personajelor, daca povestea ma prinde indeajuns. Adica… in comportamentul oarecum superficial al Caelenei am vazut mai degraba dorinta de a uita fortat ce a trait in ultimul an, de a ignora trecutul si de a se scufunda in tot ce ii ofera viata la momentul respectiv. Un fel de strut care baga capul in nisip, constient ca nu rezolva nimic astfel, insa incapabil sau cel putin deloc doritor sa procedeze altfel. Pana la urma, in ciuda faptului ca este una dintre cele mai bune asasine, asta nu ii grabeste neaparat maturizarea completa. E tot o adolescenta, chiar daca poate ucide cu mainile goale, asa ca e cumva normal sa fie coplesita de noile evenimente din viata ei, de lux si chiar de emotiile iubirii. Stii, cand ma gandesc la ea nu pot sa nu ma gandesc la copiii soldati din zilele noastre care, desi sunt antrenati si pot ucide zeci de oameni din tabara adversa, in timpul liber se joaca prinselea si nu inceteaza sa fie copii. Sigur, ceva se schimba in creierul lor, ceva va fi mereu diferit si ii va afecta si atunci cand vor fi adulti. Dar in foarte multe privinte, ei raman copii totusi. Daca ar fi sa ma plang de ceva, ar fi exact chestia asta, faptul ca printre toate emotiile normale, nu am zarit deloc „umbrele” acelea care ar fi sugerat copilaria diferita a Caelenei. Macar putin, putin trebuiau sugerate.

Oricum, am auzit si eu ca volumul urmator este mai bun si tinand cont de faptul ca protagonista se va intoarce la indeletnicirea ei principala de asasin, banuiesc ca vom avea ocazia sa vedem si latura aceasta mai intunecata a ei…

Competitia ar fi putut intr-adevar sa fie mai antrenanta, insa mi s-a parut ca se echilibreaza intr-un fel balanta prin introducerea celuilalt mister (cel care aduce si nota fantastica a povestii). But again… sper ca volumul acesta sa reprezinte doar un fel de introducere si adevarata poveste sa inceapa in forta abia de la volumul 2 incolo🙂

4. Am auzit atatea pareri despre cartea asta, majoritatea contradictorii, ca nu mai stiu ce sa cred despre ea. Impresii mai mult decat entuziasmate vs opinii sceptice si critice. Sper sa am ocazia candva sa o citesc si eu sa imi fac o idee despre ea.
    Partea cu comportamentul personajelor e destul de tricky pentru ca multi nu acorda atentie lui sau e interpretat diferit de la caz la caz. Pe mine de exemplu m-a exasperat Alina din “Regatul umbrelor” cu faptul ca mereu se plangea de ceva, cu tendinta aia iritanta de a scoate mereu in evidenta cat de frumosi sunt cei din jur si cat de banala e ea, de parca in asta consta toata puterea Grisha. Dar mare parte nu au fost deranjati de asta.
    Cum am spus, fiecare percepe diferit aspectele unei carti.

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare: