Top 10 Miercuri – Zece cărţi care mi-au influenţat destinul (ca cititor)

960195_573456956061318_1236819250_n

Când am văzut provocarea asta am zis, O.K.  o fac şi eu, nu-i mare lucru să aleg zece cărţi care au avut un impact pozitiv asupra mea. Dar surprinzător a fost tare greu. M-am invârtit vreo două zile pe lângă cărţile mele şi m-am tot gândit… În fine am ales zece şi iată ce a ieşit.

IMG_20140326_090320

10. Prima mea lectura de om (copil) serios a fost  „Câinele din Baskerville” de Arthur Conan Doyle.Cartea face parte din seria de romane poliţiste cu binecunoscutul detectiv Sherlock Holmes. Acesta a fost momentul în care m-am indrăgostit de literatura poliţista, de Londra si spiritul britanic.

IMG_20140326_090437

9. Mai târziu am descoperit Parisul si istoria (romanţata) a Franţei in „Cei trei muschetari” de Alexandre Dumas. Au urmat apoi si alte romane de acelaşi autor, precum si alţii (Zevaco, Feval, Sue etc) dar am ales Cei trei muschetari pentru că a fost prima dintr-un lung şir de cărţi de capă si spadă citite.

IMG_20140326_090516IMG_20140326_090455

8. Aici am o dilema pentru că in aceeasi perioadă am citit două cărti grozave şi nu pot alege una din ele. Este vorba despre „Mândrie si prejudecată” de Jane Austen si „Jane Eyre” de Charlotte Bronte. Ambele şi-au pus amprenta asupra mea şi mi-au rămas extrem de dragi pentru toata viaţa.

IMG_20140326_090409

 

7. ” Interviu cu un vampir” de Anne Rice. A fost prima mea lectură cu  vampiri si m-am indrăgostit pentru totdeauna de Lestat si de New Orleans. Chiar dacă am citit mai târziu zeci de poveşti cu vampiri, pentru mine Lestat rămâne preferatul.

IMG_20140326_090217

6. ” Invitaţie la vals” de Mihail Drumeş. Aceasta a fost prima mea întâlnire ( de plăcere) cu literatura românească. Mi-a smuls multe lacrimi povestea asta si m-a facut sa-mi doresc să călătoresc in timp, s,a văd Bucureştiul interbelic. Sincer după această carte am tot căutat (şi încă mai caut) cărţi ce vorbesc despre aceasta perioada istorica.

IMG_20140326_090229

 

5. ” Romanul adolescentului miop” de Mircea Eliade. M-am regăsit in cartea asta si mi-a fost atât de dragă, aşa că pentru o perioadă de timp am citit cu disperare tot ce a scris şi publicat omul acesta.

IMG_20140326_090309

4. ” Jurnal 1935-1944″ de Mihail Sebastian. Am citit cartea asta la recomandarea profesoarei mele de română din liceu si am devorat-o. Am vazut Bucureştiul interbelic, am cunoscut oameni importanţi din acea perioada. Pentru câteva zile am fost acolo şi am respirat aerul din acea perioadă.

IMG_20140326_090243

3. ” Pânza de păianjen” de Cella Serghi. Aveam vreo 24 de ani când am citit-o, sincer nici nu auzisem de Cella Serghi. Am găsit o carte jerpelită, ca vai de ea in biblioteca iubitului meu si am zis hai sa o citesc. Striga la mine să o iau şi am luat-o… Am citit-o pe nerăsuflate şi pe urmă m-am dus la Biblioteca Judeţeana să caut si restul de cărti scrise de ea. Absolut toate cărţile aratau ca vai de mama lor, dar le-am citit. Acum le am şi eu, noi nouţe in biblioteca mea si sper sa le recitesc cândva.

IMG_20140326_090254

2. „Amurg” de Stephenie Meyer. Da ştiu sună aiurea, după atâtea cărţi serioase, tocmai… „Amurg”. Trebuie să recunosc că mi-a plăcut. A fost primul roman young adult citit, în plus mi-a redeschis apetitul pentru lectură ( în cantităţi industriale – glumesc, nu citesc atat de mult, dar citesc mai mult decăt o făceam pe la 25 de ani). A fost cartea care m-a determinat să ma apuc de blogging, deci nu am cum să nu o menţionez – a fost o lectură care m-a influenţat…

IMG_20140326_090419

1. „Regatul Umbrelor” de Leigh Bardugo. Am citit o mulţime de cărţi in ultimii cinci ani, unele mi-au plăcut mai mult, altele mai puţin sau chiar deloc, însă ceva să mi se lipească de suflet nu; până când am dat peste ” Regatul Umbrelor”. Mi-a placut enorm cartea asta si abia aştept să citesc continuarea seriei.

Acesta este topul meu, cu siguranţă în biblioteca mea si in librăriile de pretutindeni mai sunt cărţi grozave ce ma vor marca, dar nu am ajuns eu înca la ele.

Nu ar fi corect dacă nu aş menţiona aici şi câteva serii care mi-au placut mult, dar doar atât…Este vorba despre „Academia Vampirilor”, „Instrumente Mortale”, „Dispozitive Infernale” si multe alte serii.

 

4 gânduri despre „Top 10 Miercuri – Zece cărţi care mi-au influenţat destinul (ca cititor)

  1. Interviu cu un vampir a fost si la mine una dintre primele lecturi cu vampiri si oricate romane de acest gen as citi, vampirii lui Anne Rice raman pentru mine cei clasici.

    Iar Cei Trei Muschetari este prima lectura serioasa pe care mi-o amintesc. Cred ca prin clasa a 4 am devorat toate volumele (incluzand deci Dupa douazeci de ani si Vicontele de Bragelonne). Cred ca citeam si pana atunci, dar probabil carti mai usurele, pentru copii. Insa amintirile mele de cititor serios incep abia dupa ce am dat de seria asta :))

Lasă un răspuns

