Setea de Carrie Jones recenzie

coperta_2624_big

Setea  vol. 1 seria Setea

Autor: Carrie Jones

Traducerea: Graal Soft

Editura: Rao

Nr. de pagini: 283

Format: cartonata cu supracoperta

Cartea nu este recent aparuta asa ca este posibil ca o parte din voi sa o fi citit de ceva vreme, eu insa abia acum am reusit si ma bucur ca in sfarsit am facut-o.

De ce acum si nu mai devreme? Hm, pentru ca este primul volum dintr-o serie de patru si a aparut in romana in 2012, iar pana in prezent este singurul volum disponibil la noi…dar a fost un cadou de Craciun si m-am bucurat de el…

Povestea:

Zara este o adolescenta de saptesprezece ani ce si-a piedut recent tatal vitreg, iar acest fapt a afectat-o profund. De aceea mama ei o trimite in Maine, la bunica ei din partea tatalui pentru a o ajuta sa depaseasca depresia. Aici isi face cativa prieteni, iar unul din ei este Nick – un varcolac chipes – ce o salveaza dintr-un accident de masina, dar in acelasi timp si Ian – un coleg eminent – isi manifesta interesul fata de Zara.

Lucrurile insa sunt mult mai complicate pentru ca o data cu sosirea Zarei, in oras incep sa se petreaca lucruri stranii, iar cativa baieti dispar in mod misterios.

Personajele:

Cartea este plina de personaje puternice, pot spune ca este punctul forte al cartii – categoric autoarea stie sa creeze caractere puternice care pot muta muntii din loc cu puterea spiritului.

Nick si bunica Betty sunt categoric personaje foarte bine conturate, insa Zara este de departe preferata mea. E o fata cu spirit puternic, determinata, altruista, dar si sensibila. Sufera, dar nu lasa ca acest fapt sa-i afecteze pe cei din jur. Nu face gesturi nechibzuite, e un suflet incercat dar care stie sa treaca cu demnitate peste greutati.

Impresii:

Privita in ansamblu cartea e scrisa pe tiparul seriei Amurg – nu prea m-a incantat aspectul acesta, dar totusi nu au fost prea multe asemanari.

Mi-au placut personajele, asa cum v-am mai spus si lucrul acesta m-a facut sa apreciez mai mult cartea. Actiunea nu este foarte complexa – este o carte de dimensiuni reduse, aproximativ 300 de pagini asa ca se scuza lipsa complicatiilor – nu m-a surprins insa cu nimic special.

In schimb mi-au placut descrierile, am reusit sa „intru” in lumea Zarei, sa vad micul orasel din Maine inzapezit, sa respir aerul inghetat si sa simt magia din padure.

Categoric este o lectura de iarna cu multa zapada, praf magic si iubire si merge tare bine alaturi de o cana cu ceai fierbinte si o patura pufoasa.

Citate:

” Oamenii scruteaza adesea intunericul, Zara. Ne e teama de ce-am putea zari. Intunericul de-afara sau intunericul din sufletele noastre…dar e mai bine sa fii prins la panda decat sa nu stii niciodata ce a fost…”

tumblr_megoa0Kout1rig7vyo1_500[1]

 

 

 

 

 

 

5 thoughts on “Setea de Carrie Jones recenzie

  1. La început când a apărut cartea aceasta nu am fost prea atrasă de ea însă după aceea am devenit curioasă. Nu am reuşit să o citesc însă îmi pare bine că recenzia ta mi-a mai amintit de ea. Pare o lectură drăguţă pentru iarnă. :]

  2. Hm… chiar am avut-o in mana zilele trecute cand eram la cumparaturi, insa am pus-o la loc pe raft. Nu sunt sigura daca punctul comun cu „Amurg” m-a determinat sa renunt la ea, insa sunt plictisita de triunghirile amoroase. Mi-ar placea sa gasesc o carte cu ceva actiune, suspans, magie, dar cu o poveste de dragoste simpla. In doi!
    Acum, sunt curioasa daca povestea este suficient de simpla din punct de vedere sentimental.

  3. Pingback: Ce am citit in luna Ianuarie | My bookish world

Lasă un răspuns

