Regatul Umbrelor de Leigh Bardugo

res_dd081a658e83de05ff258f45f75488d2

Regatul Umbrelor  vol.1 din seria Grisha

Autor: Leigh Bardugo

Traducerea: Laurentiu Dulman

Editura: Trei , Colectia Young Fiction Connection

Nr. de pagini: 342

Coperta; brosata cu supracoperta

Inainte sa-mi pice cartea in mana am citit si eu ca tot omul cateva recenzii in mare parte opinii favorabile, dar nu prea dau importanta. Nu imi aleg lecturile exclusiv in baza recenziilor favorabile. Totusi in cazul de fata a contribuit si acest aspect si nu im pare rau ca l-am luat in considerare – Regatul Umbrelor a fost mai mult decat o alegere inspirata.

Povestea:

Ravka a fost o data o natiune mareata, dar in prezent este macinata de razboaie, iar Falia Umbrei – tinutul invaluit in bezna si populat de monstrii – o distruge treptat.

Alina si Mal sunt doi orfani crescuti pe domeniul Ducelui Keramsov. Intre ei mereu a existat o legatura speciala, insa drumurile lor se despart in ziua in care Alina descopera ca are  o putere unica ce o va face sa patrunda in lumea elitei magiei – lumea celor numiti Grisha.

Intunecatul este liderul lor, cel mai puternic Grisha care a existat vreodata. Inzestrat cu o putere de seductie uimitoare, reuseste sa-i manipuleze pe toti si sa-si atinga toate scopurile, iar Alina devine foarte importanta pentru el si pentru viitorul Ravkai.

Va reusi Alina sa invete sa-si controleze abilitatile abia descoperite si sa-si implineasca maretul destin ce i-a fost ursit? Il va mai reintalni vreodata pe Mal, prietenul din copilarie si ce influenta va avea Intunecatul asupra ei?

Raspunsurile la o parte din aceste intrebari le veti afla numai daca sunteti gata sa plecati in aventura impreuna cu Alina in acest prim volum al trilogiei Grisha.

Impresii:

Mi-a placut enorma aceasta carte, tot… Universul magic al Ravkai, foarte real incat am uitat ca citesc o poveste si pur si simplu am trait alaturi de personaje. Descrierile foarte bune, suficient de ample incat sa intelegi despre ce este vorba, dar nu incat sa devina obositoare.

Actiune, din plin…intensa, complexa, multe rasturnari de situatii, imi vine greu sa vorbesc despre asta si sa nu dau spoilere (sincer vreau sa cititi cartea asta si sa va bucurati de ea).

Personajele foarte, dar foarte bine realizate. Toate. Alina cat se poate de credibila, de umana, nimic exagerat. Mal, Ivan, Genya cu totii foarte interesanti, dar cel mai mult mi-a placut Intunecatul (m-am indragostit de el) de mult vreme nu am mai intalnit un personaj negativ atat de special. Seducator, manipulator, captivant si respingator in acelasi timp, de departe cel bine realizat caracter din carte sper ca si pe viitor sa se mentina pe  pozitie si sa nu se transforme intr-un simpu „om negru” care face rau tuturor. Pentru ca sincer personajul asta este mult mai complex.

Cu siguranta trebuie sa cititi cartea si implicit intreaga trilogie pentru ca merita. Cred ca este una din cele mai bune carti citite in ultima perioada si sper din tot sufletul sa va bucure si pe voi la fel de mult.

Citate:

” Exista ceva mai puternic decat orice armata. Ceva atat de puternic, incat poate sa rastoarne regi, ba chiar si Intunecati. Stii care este acest lucru?

Credinta, a murmurat el, cu o expresie salbatica in ochii sai negri. Credinta.”

” – Ti-a fost dor de mine, Alina?…

– In fiecare zi, i-am raspuns eu sincer.

– Mie mi-a fost dor de tine in fiecare ora.

Ma trezeam ca incercam sa dau de tine, dar nu pentru vreun motiv anume, ci pur si simplu din obisnuinta, pentru ca vazusem ceva si voiam sa-ti povestesc sau pentru ca voiam sa-ti aud vocea. Dar apoi imi dadeam seama ca nu mai erai in preajma mea, si de fiecare data – dar de fiecare data – simteam ca mi se taie respiratie.”

6 thoughts on “Regatul Umbrelor de Leigh Bardugo

  1. Urasc asa mult momentul acela cand iti place enorm de mult o carte si nu poti sa spui tot ce apreciezi la ea in recenzie pentru ca ai da prea multe spoilere.
    Inca nu am citit cartea, sper sa fac rost de ea cat mai curand. Din recenzia ta pare foarte captivanta😀
    Imi place mult primul citat!

  2. Yaaay, ma bucur fff mult ca ti-a placut asa de tare! Si mie mi s-a parut mult mai profunda decat pare la prima vedere, parca are nenumarate aspecte ascunse printre randuri! Si asta atat in ceea ce priveste actiunea, cat si in ceea ce priveste personajele. Si eu am avut probleme in a exprima cat de buna e povestea fara sa dau spoilere. Imi venea sa toc marunt marunt fiecare detaliu, sa scriu despre toate trasaturile protagonistilor, despre modul atat de frumos in care se modifica treptat relatiile dintre ele, despre cum ajung incet incet la anumite concluzii, etc.
    Oricum, am vazut si recenzii care tratau cartea ca si cum ar fi fost una obisnuita si banala iar personajele mediocre. Deci din pacate, se pare ca unii cititori nu au sesizat ce se ascunde de fapt in spatele fiecarei actiuni, a alegerilor facute, etc…

    • Ma bucur ca suntem de aceeasi parere. Cartea spune mult mai mult decat pare la prima vedere. Tocmai de aceea am fost atat de entuziasmata. Pentru ca este o lectura placuta, cursiva si in acelasi timp foarte profunda. In general cartile profunde sunt greoaie, dar nu este cazul la aceasta.

  3. Mi-a placut tare mult volumul asta. Recenzia ta e minunata🙂.
    Te deranjeaza daca postez aici un link pentru blogul meu? Vand carti de la mai multe edituri (plus carti in engleza) si poate esti interesata de unul dintre volumele pe care le vand sau cunosti pe cineva care ar dori sa cumpere🙂.

  4. Pingback: Ce am citit in luna Ianuarie | My bookish world

Lasă un răspuns

