Recenzie: Numere de Rachel Ward

coperta_2774_big[1]

Numere

Autor: Rachel Ward

Traducerea: Lingua Connexion

Editura: Rao

Numar de pagini: 250

Gen: YA  fantasy

Aceasta carte mi-a fost oferita de catre libraria online Libris.

Sinopsis:

Atunci cand vezi numerele tuturor, viata nu este usoara.

Jem nu a stiut intotdeauna ce inseamna acele numere, insa acum patru ani, moartea mamei sale in urma unei supradoze de heroina a facut ca totul sa fie mai clar.

Numarul pe care Jem il vede atunci cand priveste pe cineva in ochi nu este nimic altceva decat data mortii acelei persoane.

Nu e de mirare ca Jem a dus o viata de izolare pana sa il cunoasca pe Spider, un baiat cu totul haotic, dar care e dispus sa lupte pentru ea.

In timpul unei excursii la Londra, Jem vede moartea in ochii unor turisti, chiar in acea zi.

Groaza care o cuprinde odata cu aceasta realizare o face sa fuga cat mai departe de acel loc, insa decizia pripita ii propulseaza atat pe ea, cat si pe Spider in capul listei de suspecti ai atacului terorist ce a urmat imediat.

Un thriller de debut captivant, indraznet, cu un final complet imprevizibil.

Parere personala:

Aceasta carte este prima din trilogia cu acelasi nume a autoarei britanice Rachel Ward. Actiunea se petrece in mare parte in Londra si imprejurimile acesteia si ii are ca protagonisti pe Jem si Spider, doi adolescenti ce provin din familii destramate, doi tineri greu incercati de destin. In plus Jem are un har – poate vedea data mortii fiecarui om pe care il priveste in ochi.

Intre cei doi tineri se leaga o prieteniei si ulterior o poveste de dragoste toate astea pe fondul unor aventuri greu de imaginat.

Cum se vor desfasura lucrurile intre cei doi si ce le va rezerva destinul veti afla numai citind aceasta carte.

Aceasta carte este categoric cu adolescenti insa daca este si pentru acestia inca nu m-am hotarat – prea dura si prea filosofica…

Este primul roman pentru adolescenti (pe care l-am citit eu) care trateaza tema mortii, nu sunt sigura daca un tanar de 15 ani ar trebui sa-si puna astfel de intrebari. Nu spun ca nu este un lucru important insa la aceasta varsta ar trebui sa invete cum sa traiasca si sa se bucure de viata, nicidecum sa reflecteze la sfarsitul acesteia.

Jem are o povara imensa de dus – sa privesti in ochii celor din jur si sa stii cate zile mai au de trait – este teribil pentru oricine, mai ales pentru o tanara adolescenta si asa greu incercata de viata.

Nu pot spune ca mi-a placut aceasta carte, insa categoric m-a facut sa ma opresc pentru cateva clipe si sa meditez pe tema mortii si a efemeritatii omului, dar si a vietii… Pentru ca totusi in ciuda temei aboradate cartea nu este despre moarte ci despre viata, despre bucuriile marunte, despre cat de important este sa fi optimist si sa te bucuri de faptul ca azi esti viu…

“Cu totii vom muri!…Dar mai e ceva…Chiar acum, azi, sunteti vii si plini de viata. Vi s-a mai dat inca o zi. Cu totii am primit inca o zi…”

Cartea poate fi comandata online de pe site-ul magazinului virtual Libris.

17 thoughts on “Recenzie: Numere de Rachel Ward

  1. de cand am asteptat sa apara :X…m-am uitat si pe goodreads sincer ma asteptam la o nota putin mai mare, dar subiectul tot mi se pare foarte interesant si sigur voi citit cartea:)

  2. Am terminat-o si eu azi…dar parca ma asteptam la ceva mai mult de la ea…nu mi-a placut prea mult. Practic stiai de la inceput ce se va intampla la finalul cartii…nu stiu cu ce ar putea sa vina volumele urmatoare pentru a surprinde. Si ma tot intrebam…daca se uita in oglinda de ce nu isi vedea numarul?:))

    • Eu am tot sperat sa se schimbe ceva si sa nu moara Spider, dar…Volumele urmatoare il au ca personaj principal pe copilul lui Jem si actiunea se petrece in viitor. Nu vreau sa citesc continuarea pentru mine povestea se incheie aici.

      • Nu cred ca mai citesc ceva din seria asta. E frumos scrisa si toate cele dar nu stiu..nu mi-a placut. Am stat toata cartea cu gandul ca poate nu moare Spider…Mi-a placut totusi ultima propozitie :)) Si cand ma gandesc ce mult imi doream cartea astaa!!

  3. Cu totii vom muri!…Dar mai e ceva…Chiar acum, azi, sunteti vii si plini de viata. Vi s-a mai dat inca o zi. Cu totii am primit inca o zi…”
    Din pacate nu stim sa apreciem ce avem , nu stim sa multumim pentru o noua zi, caci atata timp cat noiradem si batem campii i jurul nostru in fiecare secunda moare cineva , dar tot atunci n alta parte primeste viata alt apersoana si tot asa , e un ciclu deschis, si oricat am strange ..tot ne stingem cand randurle carti noastre se sterg si se opresc , o terminam..si din pacate ne preocupa suprematia si toate lucrurile uitand sa ne ocupam de partea spiritala, caci dincolo merge doar sufletul, noi ramanem jos prin scrie reci si albe sau negre ..cu trupul descompus si hrana pentru viermi si totusi ..altii ne vor inlocui..da imi place citatul asta ar trebuii sa trezeasca multe minti juvenile la realitate , artrebuii sa ne trezeasca pe toti

Lasă un răspuns

