Recenzie: Alerta de gradul zero de James Patterson

Autor: James Patterson

Traducerea: Rosana Nedelciu

Editura: Lider

Numar de pagini:327

Gen: Mistery

Sinopsis:

Romanul Alertă de gradul zero, al celebrului scriitor american JAMES PATTERSON, reprezintă apogeul creaţiei sale. Un adevărat megabestseller, despre posibila naştere a unui nou Mîntuitor, dar şi a întrupării fiului Satanei. Două tinere, una de şaisprezece ani, cealaltă de paispre-zece, ambele virgine, sînt însărcinate.Vaticanul şi întreaga lume catolică îşi îndreaptă atenţia asupra lor, cu atît mai mult cu cît la tot pasul se produc dezastre din ce în ce mai frecvente. Ceva stă să se întîmple…Într-o primă fază, oamenii bisericii încearcă din răsputeri să stabilească dacă cele două tinere erau într-adevăr pure, dat fiind că starea lor, dincolo de barierele logicii medicale, semăna atît de mult cu cea a Sfintei Fecioare Maria. La Roma, Papa îi cere preotului Nicholas Rosetti să cerceteze problema, împărtăşindu-i, totodată, un teribil secret: cu optzeci de ani în urmă, Fecioara Maria apăruse la Fatima, în Portugalia, în faţa a trei copii, promiţînd naşterea unui prunc divin ce avea să oprească nesfîrşitele dezastre cu care se confrunta omenirea. Dar, în acelaşi timp, va veni pe lume şi fiul Satanei care va aduce Iadul pe pămînt. Existenţa celor două fecioare însărcinate creează Vatica-nului o dilemă îngrozitoare: care dintre ele poartă copilul sfînt şi care, pe cel damnat? În rezolvarea acestei dileme sînt angajate energii uriaşe, nelipsind surprize de mari proporţii. O carte fantastică, o îmbinare de suspans, coşmaruri apocaliptice şi dragoste, ce îţi taie răsuflarea. O poveste tulbură-toare, care, cu siguranţă, va stărui multă vreme în memoria cititorilor.

Parere personala:

Despre James Patterson am tot auzit in ultima perioada, foarte laudat, foarte apreciat autor de literatura pentru adulti cat si pentru adolescenti. De altfel si foarte prolific – are foarte multe carti publicate si traduse in mai multe tari…deci cand toata lumea lauda pe cineva inseama ca si merita.

Asa am ajuns sa citesc si eu o carte de acest autor. Sinopsisul mi s-a parut foarte interesant, insa cartea nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor mele. Ideea de baza este interesanta si nu pot spune ca nu este o carte captivanta ce te tine sub tensiune, totusi nu a fost pe gustul meu.

Capitolele sunt scurte si actiunea este curata, nu poti spune ca lasa lucruri neclare, poate prea curata incat pare simpla, simplista. Genul de carte pentru cei ce nu vor sa-si forteze cumva mintea. Nu ma intelegeti gresit, este o lectura interesanta insa nu solicitanta. Este exact genul de carte pe care o poti lua cu tine in calatorie, lectura perfecta pentru timpul petrecut in aeroport sau gara… ceva simplu care sa-ti faca asteptarea mai usoara.

Cam asta este opinia mea cu privire la aceasta carte, poate voi mai incerca ceva scris de acest autor – nu inca, dar in viitor si atunci poate imi voi schimba parerea.

Anunțuri

9 gânduri despre „Recenzie: Alerta de gradul zero de James Patterson

1. am citit-o de curand…da, nu este relevanta pentru talentul scriitorului..cele din seria Alex Cross sunt mult mai reusite, eu le-am gasit la biblioteca, sunt aparute cu ceva ani in urma…dar cu maximum ride a facut o treba grozava

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica: