Recenzie: Cartea pierduta a vrajitoarelor de Deborah Harkness

cartea-pierduta-a-vrajitoarelor-2176[1]

Cartea pierduta a vrajitoarelor

Autor: Deborah Harkness

Traducerea: Oana Cristea

Editura: Litera

Numar de pagini: 654

Gen: Fantasy

Sinopsis:

În inima Bibliotecii Bodleiene din Oxford, profesorul universitar Diana Bishop descoperă în cursul cercetărilor ei un manuscris alchimic – Ashmole 782 – aflat sub o vrajă. Deși se trage dintr-un neam vechi și celebru de vrăjitoare, Diana a renunțat de mult la moștenirea familiei sale în favoarea cercetării universitare și a unei vieți obișnuite, așa că, după o analiză sumară, returnează manuscrisul. Dar descoperirea ei pune în mișcare o întreagă lume fantastică, atrăgând pe urmele sale deopotrivă demoni, vrăjitoare și vampiri. Printre ei se află și Matthew Clairmont, un vampir genetician pasionat de teoriile lui Darwin, pe cât de periculos, pe atât de enigmatic. Relația care se înfiripă între cei doi amenință să spulbere pacea fragilă care domnește de secole în lumea lor. O poveste romantică sofisticată și plină de suspans îi unește în încercarea de a descoperi secretele manuscrisului, între ale cărui pagini se află cheia unui trecut misterios și a unui viitor nesigur.

Parere personala:

Cartea pierduta a vrajitoarelor este prima din trilogia All Souls a autoarei americane Deborah Harkness.

In lumea supranaturala a autoarei se gasesc trei tipuri de creaturi – vampiri, demoni si vrajitoare, iar relatia dintre acestia a fost dintotdeauna tensionata. In urma cu mult timp s-a incheiat o conventie intre aceste fiinte in urma carora, printre altele, era prevazut ca relatiile dintre creaturile diferite erau stric interzise, iar cei ce nu respectau norma erau exclusi din comunitate si deveneau niste paria.

Diana Bishop este o tanara ambitioasa, pasionata de profesia ei de cercetator in  istoriei, insa de asemenea ea este si o vrajitoare. Parintii ei au fost doi puternici vrajitori, insa Diana nu isi accepta mostenirea genetica. De la moartea parintilor ei in conditii misterioase, Diana a refuzat orice legatura cu magia.

Matthew Clairmont este un doctor genetician pasionat de teoriile lui Darwin, insa el este totodata si un vampir batran si puternic.

Atunci cand cei doi se intalnesc in biblioteca Bodleiana din Oxford intre ei se aprinde scanteia iubirii, insa relatia lor este din start sortita esecului pentru ca relatiile dintre vampiri si vrajitoare sunt interzise.

Oare vor reusi sa depaseasca toate obstacolele si sa ramana impreuna? Asta veti afla numai citind aceasta carte.

Ei bine romanul este destul de consistent si in cele peste 600 de file se petrec multe lucruri, mult mai mult decat o poveste de dragoste intre un vampir si o vrajitoare, care pe alocuri m-a dus cu gandul la Twilight, insa o varianta pentru adulti.

Cartea contine multe, descrieri destul de amanuntite, explicatii stiintifice etc. Povestea de iubire se dezvolta lent, nu e nimic brusc, nu sare peste etape, ceea ce mie mi-a placut mi-a redat o imagine credibila a idilei.

Per ansamblu este un volum complex, bine documentat si bogat in evenimente.

Pe alocuri ce-i drept m-am mai si plictisit, insa la final am fost multumita de aceasta lectura si fireste nerabdatoare in privinta volumului urmator.

21 de gânduri despre „Recenzie: Cartea pierduta a vrajitoarelor de Deborah Harkness

  1. se pare ca am ghicit corect, sau mai bine spus ai tinut cont de sugestiile nostre privitoare la recenziile pe care sa le postezi,,,descrierea cartii mi-a atras si mie atentia, dar inca n-am avut norocul sa intru in posesia ei..

      • asa am patit si eu cu primul volum din omul de smoala era in real si era ultima carte si era la mega reducere. L-am cumparat si doua zile mai tarziu am aflat ca am castigat volumul doi, deci eu zic ca merita sa prfiti de reduceri cand apar;)

  2. Cand a aparut cartea mi s-a parut interesanta (si inca mi se pare). Cand voi avea ocazia si timpul o voi incerca si eu. Sper sa nu ma plictiseasca insa nu cred ca ar fi sanse foarte mari 😀 Cartile cu vrajitoare, bine structurate, sunt deobicei destul de bune ;]
    Ma bucur ca ai postat recenzia la aceasta carte. Chiar eram curioasa 😀

Lasă un răspuns

