Recenzie: Spulbera-ma de Tahereh Mafi

Spulbera-ma ( vol.1 din Trilogia Atingerea Juliettei)

Autor: Tahereh Mafi

Titlu original: Shatter Me

Traducerea: Shauki Al – Gareeb

Editura: Leda

Gen: Y.A. distopie

Numar de pagii: 350

ISBN: 978-973-102-459-2;978-973-102-437-0

Sursa cartii: primita spre recenzie din partea editurii Leda

Sinopsis:

„NU MĂ POŢI ATINGE”,
îi şoptesc.

MINT,
e ceea ce nu-i spun.

EL MĂ POATE ATINGE,
e ceea ce n-o să-i spun niciodată.

TE ROG, ATINGE-MĂ,
e ceea ce vreau să-i spun.

Dar când oamenii mă ating, se întâmplă anumite lucruri.

Lucruri ciudate.

Lucruri rele.

LUCRURI FATALE.

Nimeni nu ştie de ce atingerea lui Juliette e fatală, dar Restauraţia şi-a făcut planuri legate de ea. Planuri de a o folosi ca pe o armă.
Însă Juliette are propriile ei planuri.
După o viaţă lipsită de libertate, ea descoperă în sfârşit forţa de a se răzvrăti pentru prima oară şi de a-şi găsi un viitor alături de cel pe care crezuse că-l pierduse pentru totdeauna.

Despre carte:

Actiunea se desfasoara undeva in viitor in America de Nord, intr-o lume postapocaliptica in care Restauratia ( noua forma de guvernare) tine putina populatie ramasa sub un regim al terorii.

Juliette este o tanara de 17 ani ce poseda niste calitati extraordinare, insa aceastea nu i-au adus decat necazuri dealungul vietii – atingerea ei ucide. In prezent de mai multi ani ea este inchisa intr-o oribila institutie.

Viata ei insa ia o noua turnura in ziua in care un nou coleg de celula isi face aparitia. Ceea ce nu stia Juliette era ca acest nou venit ii va schimba destinul.

Parerea mea:

In ultima perioada am citit atat de multe romane distopice incat nu am mai crezut ca voi fi surprinsa de ceva  nou – m-am inselat insa – „Spulbera-ma” este o carte foarte captivanta.

Ceea ce mi-a placut cel mai mult este simplitatea si cursivitatea textului. Repetitia,  frazele scurte si concise dau farmec lecturii. Este o carte ce se citeste repede si nu are pasaje plictisitoare, totul se desfasoara intr-un ritm ametitor.

Personajele sunt frumoase, puternice si dispuse sa lupte pana la capat pentru ceea ce doresc.

” Spulbera-ma” este o carte despre puterea interioara, despre lupta pentru libertate, pentru dragoste, o poveste ce iti da curaj sa mergi mai departe indiferent de cat de greu poate fi pentru a-ti atinge scopurile.

Eu cred ca merita sa citesti aceasta carte tocmai pentru ca aduce cu ea un val de optimism.

Sincer  astept cu nerabdare continuarea acestei trilogii.

Cartea o puteti gasi aici: Leda, Elefant, Libris.

 

5 thoughts on “Recenzie: Spulbera-ma de Tahereh Mafi

  1. Mi-a placut mult cartea asta.Ceva mai nou pentru mine, si ideea cu taiatul randurilor mi s-a parut geniala.♥Mi-a placut mult.Poate reusesc sa citesc si volumul 2 cand o sa apara.

Lasă un răspuns

