Recenzie: Naluca si naucul de Stacey Kade

Titlu original: The ghost and the goth

Traducerea: Sorin Petrescu

Editura : Leda

Numar de pagini:288

ISBN: 978-973-102-431-8;978-973-102-432-5

 

Sinopsis:

 

Năluca

Nu e vina mea că m-am născut frumoasă, cu păr blond şi mătăsos şi un simţ ascuţit a ceea ce lumea NU trebuie să poarte. Şi totuşi, viaţa mea nu e perfectă, mai ales de când am murit. Călcată de autobuzul şcolii plin cu tocilari ─ să existe oare o soartă mai oribilă? Se pare că da… mă fac nevăzută, făptura mea dispare şi reapare, fără să o pot controla. Şi, peste toate, singura persoană care poate să mă vadă sau să mă audă este Will Killian, un ratat şi un fraier TOTAL, iar el refuză să mă ajute!
Trebuie să capăt control asupra vieţii mele de după moarte, şi asta repede, înainte să dispar pentru totdeauna. Dacă l-aş putea convinge pe Will să vorbească cu mine, aş avea o şansă. Dar asta înseamnă să-i încredinţez secretele mele… iar eu nu mă încred în nimeni, viu sau mort!

 

Năucul

Mama crede să mi-am pierdut minţile.  Psihiatrul meu vrea să mă închidă într-un ospiciu.  Practic, viaţa mea e tare naşpa. Şi asta a fost înainte ca Regina Balului să înceapă să mă bântuie.  Alona Dare a fost o adevărată pacoste când era vie; moartă, e şi mai rău.

Mda, eu pot să văd, să aud şi să ating fantomele. Acum, când mai am doar câteva săptămâni de şcoală, tot ce vreau e să termin cu bine liceul şi să plec de aici.  Dar cu o majoretă moartă care nu vrea să mă slăbească deloc, şi o nouă fantomă violentă care mă vrea mort… am încurcat-o.

 

Aceasta carte este prima dintr-o serie de trei ce ii are in centrul actiunii pe nepopularul Will Killian si pe populara Alona Dare. Cei doi sunt  cat se poate de diferiti din toate punctele de vedere posibile si imposibile. Este aproape imposibil sa crezi ca cei doi ar putea vreodata sa socializeze, insa imposibilul se produce. Ce-i drept in conditii cat se poate de deosebite.

Will este un tanar introvertit, considerat de-a dreptul ciudat de catre colegii lui de liceu. Asta pentru ca el are o abilitate pe care se straduieste din rasputeri sa o ascunda fata de restul lumii – vede fantome – sincer nu este uror sa traiesti cu acest „har”.

Alona Dare reprezinta tot ceea ce inseamna o fata de aur, perfecta, o regina a fumusetii, asta pana in ziua in care… moare.

Din acel moment in calitate de fosta fata populara, actuala fantoma, incepe sa realizeze ca universal ei nu era atat de perfect. Ca de fapt punea pret prea mare pe lucrurile de nimic. Iar si mai trist i-a fost sa constate ca nici prieteni nu avea cu adevarat.

Un singur om o mai poate vedea acum iar aceasta este Will. El este cel ce o poate ajuta sa mearga mai departe acolo unde ea ar trebui sa fie  acum, iar in schimb il poate ajuta sa se decurce cu celelalte fantome ce-l hartuiesc zilnic.

Asa incepe alianta lor ciudata.

Cum va decurge aceasta si prin ce aventuri vor trece cei doi veti afla numai citind aceasta carte.

Romanul este scris intr-o maniera amuzanta, cred ca acasta este cea mai mare calitate a cartii. Autoarea ne dezvaluie actiunea din perspective ambelor personaje, capitolele fiind povestite pe rand din perspective celor doi. Lucrul acesta largeste orizonturile cititorului asupra actiunii. In plus este foarte placut sa vezi cat de difert percep cei doi evenimentele.

Cartea este la baza un roman cu elemente supranaturale insa atinge si alte aspect cunoscute din viata adolescentilor.

Sunt sigura ca foarte multi din cei ce vor citi aceasta carte se vor amuza urmarind aventura celor doi.

29 de gânduri despre „Recenzie: Naluca si naucul de Stacey Kade

  1. Eu am citit cartea si mi-a placut tare mult; e amuzanta si…e chiar draguta. Merita citita mai ales daca va plac cartile cu un strop mai mare de veselie chiar daca Alona e moarta.

  2. Hi hi…trebuie sa fie interesanta povestea;)),in afara parodierii mortii reginei balului,care pricepe mult prea tarziu ca viata de Barbie s-a dus si tot la fel ea,fara a lasa nimic in urma..sunt curioasa care e finalul.

Lasă un răspuns

