Printul mecanic de Cassandra Clare recenzie

Traducerea: Shauki Al – Gareeb si Bogdan – Alexandru Sasu

Editura : Leda

Numar de pagini: 430

ISBN: 978-973-102-369-4;978-973-102-433-2

Cartea pate fi cumparata de la: Leda, Libris, Elefant.ro

Sinopsis:

În lumea magică a Londrei Victoriene, Tessa Gray şi-a şăsit În Sfârşit Locul, Alături de vânătorii de umbre. Dar liniştea se dovedeşte a fi trecătoare când forţe întunecate din Conclav plănuiesc s-o înlăture pe Charlotte, protectoarea ei, de la conducerea Institutului. Dacă se va întâmpla acest lucru, Tessa va ajunge pe străzi, pradă uşoară pentru misteriosul Magistru, care urmăreşte să se folosească de puterile ei în scopuri nu tocmai nobile.

Cu ajutorul lui Will şi Jem, Tessa descoperă că războiul purtat de Magistru împotriva vânătorilor de umbre este cât se poate de personal. El îi învinuieşte pentru o tragedie petrecută cu mult timp în urmă, din pricina căreia, susţine el, viaţa îi fusese distrusă. Pentru a descoperi secretele trecutului, cei trei prieteni călătoresc din Yorkshire-ul învăluit în ceaţă spre un conac de care sunt legate poveşti cumplite; din cartierele sărăcăcioase ale Londrei spre o sală de bal fermecătoare, unde Tessa descoperă că adevărul despre originile ei este mult mai sinistru decât îşi închipuise vreodată. Când se întâlnesc cu un demon mecanic, care-i transmite lui Will un avertisment, aceştia înţeleg că Magistrul le ştie fiecare mişcare – şi că unul dintre apropiaţii lor i-a trădat.

Tessa realizează că inima îi bate din ce în ce mai tare pentru Jem, însă dorinţa de a fi cu Will, în pofida stărilor lui sumbre, continuă să o tulbure. Dar ceva se schimbă în Will – zidul pe care băiatul şi-l construise în jurul lui începe să se năruie. Dacă-l vor găsi pe Magistru, va putea oare Will să se elibereze de secretele sale şi să-i ofere Tessei răspunsurile legate de originea şi de menirea ei?

În vreme ce căutarea Magistrului, dar şi a adevărului, îi pune pe cei trei prieteni în situaţii primejdioase, Tessa înţelege că, atunci când amesteci dragostea cu minciunile, poţi corupe chiar şi cea mai curată inimă.

Aceasta carte este a doua din seria „Dispozitive Infernale” a autoarei americane Cassandra Clare. Asa cum am mentionat in recenzia primului volum din serie, eu sunt o fana a acestei autoare si nu am decat cuvinte de lauda la adresa scrierilor domniei sale. Cu alte cuvinte voi fi din nou subiectiva…

Aventura Tessei Gray si a prietenilor ei vanatori de umbre continua in acest al doilea volum cu la fel de multa intensitate.Pot spune ca acesta este mai bogat in evenimente decat cel anterior. Autoarea ne face sa traim momente pline de suspans si dramtism alaturi de personajele deja cunoscute.

La fel de bine scrisa ca si celelate carti (ma refer aici la cele din seria Instrumente mortale si la Ingerul mecanic), limbajul este accesibil si adecvat cititorilor adolescenti. Cartea este in esenta un roman de aventuri menit sa trezeasca si sa mentina interesul cititorului de la prima pana la ultima fila si mai mult chiar sa-l faca sa traiasca povestea si mult dupa ce a inchis cartea.

Referindu-ma strict la volumul de fata va pot spune doar atat (asta pentru a nu fura nimic din placerea lecturii) – avem intriga, mister, tardari, iubiri, un bal mascat si multa, multa actiune.

Din punctul meu de vedere daca iubiti genul urban – fantasy atunci cartile Cassandrei Clare nu ar trebui sa va lipseasca din biblioteca.

Anunțuri