Frenezia de Francesca Lia Block recenzie

Titlu original: The Frenezy

Traducerea: Carmen Botosaru

Editura : Corinteens

Numar de pagini:224

Data aparitiei: 2012

ISBN: 978-973-128-372-2

Despre Francesca Lia Block nu stiam absolut nimic inainte de aparitia acestei carti. Apoi am citit cateva articole si am aflat ca autoarea are mai multe romane publicate, unele chiar premiate. Cam acesta a fost bagajul meu de cunostinte despre autoare si lucrarile ei cand am inceput lectura acestei carti.

Liv (Olivia) este o fata de saptesprezece ani ce locuieste impreuna cu parintii si bunicul ei intr-un orasel dintr-o zona montana.

Ea nu este tocmai o fata populara, in ochii tuturor este putin cam salbatica si cu ceva probleme emotionale. In urma cu patru ani un eveniment a marcat-o, i-a schimbat viata pentru totdeauna. Nu stie exact ceea ce s-a intamplat, insa acel fapt i-a schimbat radical felul de a vedea lucrurile.

Liv insa nu este singura, are un iubit si un prieten apropiat, insa si acestia au la randul lor probleme.Ei insa se sprijina reciproc, pentru ca viata intr-un oras atat de mic nu prea le da dreptul la intimitate.

De-a lungul acestei carti au loc mai multe evenimente, nu voi intra in detalii pentru ca ceea ce conteaza nu este actiunea, ci mesajul.

Autoarea a creat un roman in care pe primul loc a pus mesajul, iar actiunea ocupa un loc secundar.

Frenezia este o poveste despre iubire, adevar, despre acceptarea adevarului, despre sentimente reprimate si consecinte.

In acest volum sunt ablordate mai multe subiecte, cum ar fi: discriminarea rasiala, homosexualitatea, problemele familiale, violenta.

Din punctul meu de vedere Frenezia este mai mult un roman moralizator decat o poveste paranormala.

 Recomand aceasta carte cititorilor tineri pentru ca ea atrage atentia asupra discriminarilor si ne invita sa fim o secunda mai toleranti cu cei din jurul nostru ce nu sunt la fel ca noi.

 

11 thoughts on “Frenezia de Francesca Lia Block recenzie

  1. Imi place recenzia ta, chiar m-ai facut curios in legatura cu cartea, desi o am in vizor de cand a aparut, puteam sa o cumpar astazi, dar am uitat de ea si am cumparat „Pe jumatate moarta” de Kim Harrison pentru ca nu aveau inca „Blestemul Focului” de Chloe Neil, dar data viitoare sigur o cumpar 🙂

  2. o carte deosebita, cred ca nu multe carti abordeaza atatea subiecte delicate, si daca e sa invatam despre toleranta, nicodata nu e prea tarziu…o carte interesanta…asteptam cu mare interes concursul….(am parut prea interesata …sper ca nu)

  3. pare buna cartea:)
    ma bucur ca trateaza subiecte precum discriminarea si toleranta. poate unii chiar vor invata ceva din cartea asta

Lasă un răspuns

