Eve de Anna Carey recenzie &Concurs

Eve

de Anna Carey

Editura: Leda

Traducerea: Bogdan – Alexandru Sasu si Shauki Al – Gareeb

Nr. de pagini: 287

ISBN: 978-973-102-396-0;978-973-102-397-7

Format: cartonata

Eve este o fata de optisprezece ani,  ce se pregateste pentru un important moment din viata ei – absolvirea scolii si inceperea unei noi etape – pregatirea profesionala. Ca orice tanara are  o multime de vise, dorinte, planuri de viitor. Chiar daca este o simpla orfana, uitata intr-o scoala pentru fete de la capatul lumii si ea este hotarata sa reuseasca in viata, sa-si faca o cariera, insa destinul ei este altul si nu tocmai fericit.

Eve traieste intr-o lume ce a supravietuit unei molime devastatoare. Este anul 2032, iar in urma cu cativa ani o boala crunta a distrus aproximativ 90% din populatia lumii. Ea este una dintre cei ce au avut norocul sa supravietuiasca, insa si-a pierdut mama si caminul si aproape tot ce a avut. Nu i-au mai ramas decat cateva amintiri, prietenele facute in scoala si mai ales un noian de planuri pentru viitor. Insa nimic bun nu se intrevede, pentru ca viitorul tuturor fetelor orfane din scoli este scris de rege si de noua oranduire.

Toate tinerele orfane sunt condamnate la o viata crunta, aceea de a perpetua specia pana la limita posibilitatilor lor fiziologice. Dincolo de portile scolii nu exista viata pentru ele.

Norocul face ca Eve sa afle de ceea ce ii este rezervat cu o zi inainte de absolvire si in ciuda temerilor de necunoscut se hotaraste sa fuga din acel loc spre o tinta necunoscuta insa in mod sigur mult mai buna decat ceea ce-i era rezervat sa primeasca aici.

Pe drumul ei intalneste oameni noi, diferiti, lucruri si sentimente de a caror existenta nu avea habar. Dincolo de portile scolii se intinde o lume complet straina, iar cea mai mare surpriza este ca tot ceea ce invatase in viata era gresit.

Aceasta carte este a doua distopie pe care o citesc dupa trilogia Jocurile Foamei. Sa fiu sincera nu am zis „uau” ca in cazul cartilor lui S. Collins, insa si aici am fost miscata de ceea ce am citit, dar intr-un mod diferit.

Eve este tot o trilogie, iar acest prim volum urmareste aventura tinerei fete din momentul in care paraseste scoala pana cand ajunge in orasul Califia. Pe parcursul calatoriei, trece prin mai multe experiente,unele fericite, altele dramatice, face cunostinta cu mai multi oameni, unii buni, altii rai, oameni ce-i starnesc sentimente diferite. Pe acest drum –initiatic- isi da seama ca tot ceea ce invatase in ultimii ani, tot ceea ce sperase, tot cee ce considera important, era o minciuna.

Ceea ce m-a impresionat la aceasta carte a fost modul in care este prezentata natura umana. Ce poate fi mai emotionant decat sa descoperi cum se leaga relatiile intre oameni, cum se consolideaza si rezista in fata nenorocirilor.

Ce este mai minunat in natura umana decat puterea dragostei, ce rasare in ciuda tuturor rigorilor si oprelistilor. Nu poti opri doi oameni sa se iubesca, nu este in legea firii sa desparti barbatii de femei.

Si oricat ai forta acest lucru nu vei reusi pentru ca natura este deasupra vointei oricarei autoritati umane – cred ca acesta este mesajul cartii.

Daca mi-a placut cartea? Sigur ca da si o recomand cu caldura. Este un roman ce ne face sa reflectam putin la acel frumos si diafan simtamant ce ne face atat de speciali si nume dragostea.

 

Daca va doriti un exemplar din aceasta carte o puteti achizitiona de pe site-ul editurii Leda sau din librariile partenere (Libris, Elefant etc).

Sau mai aveti o sansa sa castigati un unul, ci doua volume pe acest blog, lasand  un comentariu la acest post, cu numele si o adresa de mail unde puteti fi contactati si de ce nu si o parere legata de recenzie. Castigatorii vor fi anuntati sambata 22 octombrie.

 

 

28 de gânduri despre „Eve de Anna Carey recenzie &Concurs

  1. Buna Andreea, foarte frumoasa si concisa recenzia, intr-adevar nu este nimic mai presus de puterea dragostei.Dragostea ne implineste ca persoane, ca suflete si chiar daca pierdem tot, dragostea daca este adevarata si pura nu ne-o poate dezradacina nimeni din suflet.
    Ai un blog superb, mult succes in continuare cu el, iti urmaresc cu interes recenziile pentru a stii ce voi mai citi in viitor.
    Toate cele bune, Cristina

  2. Yay! Imediat ce am intrat in casa am deschis pc-ul si am vazut recenzia. Deci cartea este putin diferita fata de ce ma asteptam, dar sincer mi se pare frumoasa.
    In primul rand ador coperta, in al doilea rand, actiunea difera de alte carti ce apar acum, in al treilea rand imi place numele Eve.

    In cele din urma, ma inscriu la concurs.
    Nume: Costea Elena
    e-mail: e.lenacostea@yahoo.com

  3. recenzia e interesanta,cartea mi se pare putin diferita,pentru ca numai avem vampiri sau varcolaci,si imi place foarte mult numele de eve.
    si dupa cum spuneam ma inscriu la concurs:x
    email:alexandra_ingerashuthau@yahoo.com

  4. Hei ! Dupa cum vedeti , unde e vreun concurs, hop si eu 😀
    Frumoasa recenzie , nu am ce comenta ! Ce-i drept , cartea pare chiar interesanta . Mai ales ca iubesc astfel de carti . Parerea mea este ca fiecare carte ar trebui sa aiba si o poveste de iubire . Asa mi se pare firesc !
    E-mail : alyna712@yahoo.com

  5. Buna.Deci nu stiu ce sa spun,sincer.Nu stiu unde sa incep si unde sa termin.Recenzia ta m-a facut extrem de curioasa si trebuie sa recunosc ca este total diferita.Parerea mea despre recenzie este una foarte buna.Imi place foarte mult recenzia ta.
    Mult succes in continuare cu blogul!Faci o treaba foarte buna!
    Email:rebel_yowl@yahoo.com

  6. O recenzie foarte frumos scrisa. Aceasta carte de cand am vazut coperta ma atras, iar cand am citi recenzia ta si paginile oferite pe site, am fost impresionata. Sunt curioasa sa citesc si sa vad povestea, actiunea care pare sa fie captivanta si diferita fata de tot ce am citit pana acum. Filicitari in ca o data pentru recenzie, ai conturat frumos ideea cartii.

    Email: bloody_autumn90@yahoo.com

  7. Recenzia mi se pare diferita atat fata de altele pe care le-am citit la aceasta carte pe alte bloguri, cat si fata de stilul in care scrii de obicei recenziile. E mai personala, mai profunda, concentrata mai mult pe ceea ce apare printre randuri decat pe ideea de baza a cartii, ce tinde sa fie usor comerciala. Mi-a placut! ^_^
    Roxana Turcitu
    ro_tao@yahoo.com

  8. scuze, am scris gresit mailul mai sus. corect este:

    rox_tao@yahoo.com

    Recenzia mi se pare diferita atat fata de altele pe care le-am citit la aceasta carte pe alte bloguri, cat si fata de stilul in care scrii de obicei recenziile. E mai personala, mai profunda, concentrata mai mult pe ceea ce apare printre randuri decat pe ideea de baza a cartii, ce tinde sa fie usor comerciala. Mi-a placut! ^_^

    Roxana Turcitu – rox_tao@yahoo.com

  9. hello!
    in primul rand vreau sa-ti spun ca ai un blog f. frumos si ca o sa ma vezi si pe mine mai des aici:D
    in al doilea rand imi place recenzia ta, este foarte reusita.
    daca as castiga cartea si la mine ar fi a doua carte distopica, tot dupa JF. cum nu am citit Eve nu pot sa spun care este mai buna dintre cele doua…
    in final urez succes tuturor!!
    email: dulce_yoana@yahoo.com

  10. Buna. Recenzia este foarte interesanta, m-ai convins cu adevarat ca aceasta carte merita citita. Imi place ca ti-ai exprimat si parerea proprie despre carte. Te pricepi foarte bine la asta, cred ca ai experienta:)
    Nume: Mihaila Irina
    E-mail: irinuk98@yahoo.com

  11. eve pare o carte interesanta, ideea unor adolescente crescute separat de alti semeni de gen masculin e chiar originala, o lume care isi revine dupa o apocalipsa,toate sunt idei noi si foarte foarte interesante, o carte pe care si eu mi-o doresc, poate o voi citi cat de curand, multumim pentru sansa
    giorgiana turcu

  12. In ceea ce priveste recenzia, imi place modul in care gasesti ceea ce este interesant in carte pentru a o putea recomanda, in ciuda faptului ca nu te-a „dat pe spate”. De obicei asa se intampla cand ai cu ce compara :). Multa bafta cu blogul in continuare! 😀
    Nume: Ramona Mocanu
    E-mail: rem_ro_2001@yahoo.com

  13. Am mai citit si alte recenzii la aceasta carte si pot sa spun ca cea facuta de tine este cea mai la subiect dintre toate. Cartea asta m-a impresionat din toate punctele de vedere. Subiectul este diferit de tot ce s-a scris pana acum, iar scrisul autoarei este exceptional, am citit doar fragmentul pus la dispozitie si mi-am dat seama de la primele pagini ca avea sa isi lase amprenta asupra mea. Cu siguranta merita citita!
    Nume: Balaban Ramona-Alexandra
    E-mail: ramona.balaban@yahoo.com

  14. Numele meu este Stefanescu Veronica.
    Cartea pare foarte intereanta , in stilul seriei „Jocurile foamei”care este una dintre cele mai bune serii ever.
    Sper sa am ocazia s-o citesc si pe aceasta.

  15. Eva nu are nici o legatura cu Jocurile Foamei.
    Chiar daca ambele sunt „distropice” sunt total diferite.
    Eva ete foarte realist scrisa,chiar daca este o distropie.
    Eu am citit recenzia si apoi cartea pe care o aveam deja in bilblioteca,si tin s-o felicit pe Andreea pt sinceritatea de care a dat dovada atunci cand a facut recenzia(nu toti au curajul ei)

  16. Felicitari pentru prima recenzie romaneasca a acestei carti, astfel incat cititorul autohton isi poate contura o idee despre ce se povesteste in Eve si il va face sa doreasca sa o citeasca. Sper sa aiba succesul seriei „Jocurilor Foamei”.
    Nume: Demetrescu Horatiu
    Email: horatiu_dem@yahoo.com

  17. In primul rand iti multumim pentru sansa de a castiga aceasta carte, participand pe blogul tau la acest concurs. In al doilea rand iti aduc elogii pentru recenzia ta si iti doresc succes in continuare la urmatoarele recenzii si in activitatea de blogger !
    P.S. Daca vei reusi sa punctezi in continuare „punctele forte” ale unei carti, sunt convinsa ca-i vei face pe cititorii tai sa cumpere ceea ce ai citit si nu este putin lucru…
    Nume: Vasilas Dana
    Mail: danavasilas@yahoo.com

  18. imi place recenzia, surpinde profunzimea sentimentelor umane, mi se pare cea mai importanta partea a unei persoane(reale sau fictive) ceea ce se ascunde in interior, exteriorul este vizibil tuturor insa incercam sa ascundem ce e in ineror
    Diaconu Andra
    lavander_200779@yahoo.com

  19. Imi place recenzia ta. Citesc si eu acum cartea si am ajuns pe la jumatate. Sper sa o termin azi…
    Totusi…ce s-a intamplat cu scorul pe care il acordai fiecarei carti in recenzie? Era primul lucru la care ma uitam cand vedeam o recenzie la tine pe blog 🙂

Lasă un răspuns

